V plakátových kolážích československých grafiků byla oblíbeným výtvarným prvkem květina. Tak například růže voněla v nejednom plakátu Karla Vaci. Hvězda italského filmu Alberto Sordi se do ní s chutí zakusuje ve filmu Federica Felliniho Bílý šejk. Růže jemně voní do čisté formy plakátu ke Kachyňově filmu Láska. V návrhu k německému filmu K věci miláčku se pak růže přidává k ruce a zbrani a vytváří tak v jistém smyslu svatou trojici výtvarných symbolů přítomných na mnohých Vacových plakátech.
Lámající se tulipány v plakátu k filmu Ročník 21 geniálního českého designéra Františka Kardause lapidárně symbolizují zmar jedné generace. Tajemství čínského karafiátu pak patří k nejvýraznějším plakátům Zdeňka Zieglera a květinový ubrus Bedřicha Dlouhého, nad kterým svačí Růžový Panter s Claudií Cardinal, patří k vrcholům československého filmového plakátu.