Karel Aubrecht, akademický malíř (*1956)
Od absolvování studií na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze (1978–1984 ateliér ilustrace a užité grafiky) samostatný výtvarník (1984-85 výtv. red. 100+1 ZZ, 1992-94 výtv. red. Nakladatelství IŽ).
Navrhl stovky publikací, (několik bylo oceněno v různých soutěžích) — od knižních obálek, grafických úprav a několika ilustrovaných titulů (Tucet tváří Nasreddinových, Půjčovna manželek, Válka s Jugurtou/Catilinovo spiknutí, Romance o Cidovi, Španělské romancero aj.) přes desítky propagačních a příležitostných publikací až po sta kalendářů.
Vytvořil desítky logotypů (1. cena v mezinárodní soutěži na znak euroregionu Neisse-Nisa-Nysa), realizoval přes sto plakátů, převážně výstavních (architektura,výtvarné umění), divadelních (první typografické billboardy pro ND v Praze — Falkenštejn, Oblak a valčík, Zpověď dítěte svého věku v polovině 90. let 20. stol.) a sociálních.
Od poloviny 80. let minulého století byly práce K. A. vybírány na mezinárodní přehlídky grafického designu (plakáty, knihy, logotypy aj.), na bienále a trienále často opakovaně – dosud na osmdesát výstav zejména v zahraničí ale i v tuzemsku. (Belgie: Mons; Bulharsko: Sofie; Československo – Česká republika – Slovensko: Praha, Brno, České Budějovice, Trnava, Martin, Dolný Kubín, Žilina; Čína – Tchaj-wan: Guangdong, Hang zhou, Ningbo, Quingdao, Tchai-pej, Wuxi; Dánsko: Aarhus; Francie: Paříž, Chaumont; Írán: Teherán; Japonsko: Toyama, Ogaki; Korea: Seoul; Seongnam City, Daegu; Maďarsko: Békescsaba, Pécs, aj.; Mexiko: Mexico City; Polsko: Varšava, Řešov; Rusko: Moskva; Spojené státy americké: Fort Collins-Colorado; Ukrajina: Charkov); v čínském Qingdao získal zvláštní cenu organizačního výboru za plakát k jachtařské soutěži v rámci olympijských her. Je zastoupen ve sbírkách institucí pořádajících tyto přehlídky a v soukromých sbírkách doma i v zahraničí. Byl členem Asociace užité grafiky a grafického designu (do r. 2011) a dosud je členem Sdružení Bienále Brno v letech 2001–2008 byl členem organizačního výboru Bienále Brno (2002 a 2008 předsedou výběrové poroty). Kromě členství v porotách různých soutěží grafického designu spolupracoval s Fakultou umění a designu UJEP v Ústí nad Labem jako člen klauzurních a státních komisí, oponent bakalářských a magisterských prací.
Příležitostně se věnuje publicistice. Nejobsáhlejší příspěvek o práci K. A. kromě časopisu Typografia, deníků MF Dnes, Právo aj. publikoval na deseti stranách (z dvaceti věnovaných grafickému designu) čínský magazín Design 360° (7/2006) v Guangzhou.
Samostatné výstavy (grafického designu)
2004 – Galerie Hrozen, České Budějovice
2005 – Palác Dunaj, Praha
2005/06 – HaDivadlo, Brno
2010 – Akademie věd České republiky, Praha
2010/2011 – Institut umění – Divadelní ústav, Praha